dimarts, 30 de març del 2010

Aerodinàmica i Fregament en la F1

Aerodinàmica:

Els alerons de la Formula 1 desvien una major quantitat d’aire per la part superior del vehicle que la que circula per la part inferior. (de forma inversa a les ales d’un avió)

D’aquesta manera es produeix una diferencia de pressió entre la part superior i inferior, siguen major en la superior. Lo que es tradueix en una força cap a l’asfalt. ("efecto suelo")



Fregament: Aquaplaning

Qui no ha sentit un conductor parlar d'aquaplaning quan plou?

Aquest fenomen no és res més que el que hi ha representat al dibuix d'abaix, en què quan hi ha aquaplaning es pot veure que la roda no toca al terra i per tant es produeix aquest fenomen de lliscament, per contra un pneumàtic molt gravat, permet que l’aigua si posi enmig d’aquestes ranures i per tant un tros de la superfície del pneumàtic pugui contactar amb l’asfalt i per tant evitar aquest fenomen. Per tan ja sabeu: pneumàtics nous i/o molt gravats

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada